یکشنبه، آبان ۲۴، ۱۳۸۸

قورباغه تهران

کلانشهر تهران.
قالیباف، شهردار تهران، رقیب سیاسی احمدی نژاد است. محسن هاشمی، مدیر عامل مترو، هم فرزند رقیب سیاسی دیگر احمدی نژاد است. احمدی نژاد در صورت تغییر ندادن قانون اساسی در چهار سال آینده، بار دیگر نخواهد توانست نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود ولی این با توجه به علاقمندی احمدی نژاد به حفط و تمرکز قدرت، به معنای آن نیست که وی در آستین خود "جمال مبارک" (*) دیگری را پرورش نمی دهد! یکی از لوازم موفقیت در به کرسی نشاندن "جمال مبارک ایرانی"، مخدوش کردن چهره همه رقبای بالفعل و بالقوه است؛ از همین حالا تا چهار سال بعد. احمدی نژاد نشان داده که حاضر است برای بر باد دادن حیثیت رقبای سیاسی خود، به هر کاری دست بزند؛ کسی از او به رخ کشیدن پرونده مجعول "همسر" رقیب را هرگز فراموش خواهد کرد؟
او می داند که بزرگترین گرفتاری اش مردمان "پایتخت"اند؛ همان جایی که سه میلیون نفرشان در اعتراض به انتخاب مشکوک او به خیابان ریختند و چشم های حکومتی را که عادت به راهپیمایی "هماهنگ نشده" نداشت، خیره ساختند. تهران همان جایی که رقبای او در آن جا در کسوت شهرداری مجال خودنمایی دارند و در عین حال با همه تلاش هایی که انجام شده، تا استانداردهای یک زندگی شهری فاصله دارد. او تا این گردنه را رد نکند، خیال اش از "جمال مبارک" خودش آسوده نخواهد شد. او می خواهد قورباغه تهران را اول از همه بخورد (**).

*
(*) جمال مبارک؛ فرزند حسنی مبارک رییس جمهوری مصر که گفته می شود زمینه های رییس جمهوری وی بعد از پدر در حال آماده شدن است
(**) "قورباغه ها را اول بخور"؛ نام کتابی است از "برایان تریسی". مبین این موضوع که "برای شروع کارهایت، همیشه از سخت ترین قسمت شروع کن" یا این که "اگر اولین كارى كه باید هر روز صبح انجام بدهى، این باشد كه قورباغه ی زنده‏اى را قورت بدهى، در بقیه ی روز خیالت راحت است كه سخت‏ترین كار خود را انجام داده‏اى"!

وکیل جدید شیرکوه معارفی : حکم اعدام را متوقف کنید!

وکیل جدید شیرکوه معارفی به دستگاه قضایی نامه نوشت؛

حکم اعدام را متوقف کنید!
بر اساس آخرین تماس های کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر امروز خانواده ی معارفی با حضور در دفتر وکالت احمد سعید شیخی وکیل دادگستری، وکالت قانونی شیرکو معارفی را به وی سپرده اند.

این وکیل دادگستری در گفت و گو با ستاد خبری کمپین ضمن تایید این خبر افزود؛

تا امروز لقمان رایزن، به عنوان وکیل تسخیری شیرکوه پرونده وی را دنبال می کرد، اما با وکالت جدیدی که خانواده ی معارفی امضا کرده اند، دفاع از شیرکوه و پی گیری توقف حکم اعدام را به من سپرده اند.

وی هم چنین پیرامون احتمال اجرای حکم اعدام و وضعیت شیرکوه اظهار داشت؛

در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار توقف حکم اعدام و بازبینی پرونده وی توسط هیاتی از قضات باسابقه شده ام که امیدوارم با استناد های قانونی که در نامه به آن اشاره شده با این درخواست موافقت شود. از وضعیت شیرکوه نیز توسط خانواده و اخباری که منتشر شده است مطلع هستم و طی روزهای آتی تلاش خواهم کرد که ملاقاتی با موکلم داشته باشم.

شیخی پیرامون اظهارات دکتر خلیل بهرامیان نیز گفت؛

دکتر بهرامیان از وکلای باسلبقه و خوشنامی است که در کمیته منع اعدام و آدم کشی عضویت دارد، اما از آنجایی که وکالتی به ایشان در مورد شیرکوه معارفی محول نشده، از لحاظ قانونی قادر به دنبال کردن موضوع نبوده و تنها از منظر کمیته ی منع اعدام تلاش کرده است تا حکم شیرکوه را متوقف کند که این تلاش قابل تقدیر میباشد .



کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

این خبر را با ای -میل ارسال کنید و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای