دوشنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۸

حلوای انگشت پیچ

مواد لازم
آرد:2پیمانه

کره: 50 گرم

روغن مایع: 50 گرم

شکر: 2پیمانه

آب: 5/1 پیمانه

زعفران: 3قاشق سوپخوری

گلاب: 4/1 پیمانه


طرز تهیه


ابتدا آرد را به مدت 5 دقیقه خوب تفت می دهیم سپس کره وروغن را افزوده وبه مدت 20 دقیقه مواد را تفت می دهیم تا آرد کاملا سرخ شود. بعد در ظرفی جداگانه شکر و آب وگلاب و زعفران را مخلوط کرده وپس از حل شدن شکر شربت را به آرد سرخ شده افزوده وبعد به آن حدود 5 دقیقه زمان می دهیم تا حلوا جا بیافتد.

بیسکویت بادامی

این بیسکویت ترد یک نوع شیرینی ایتالیایی است که برای تهیه آن نیازی به کره یا روغن نیست.
۱) یک پیمانه بادام پوست کنده تفت داده و خرد شده
۲) یک قاشق چای خوری بکینگ پودر
۳ ) یک هشتم قاشق چای خوری نمک
۴ ) ۲ پیمانه آرد
۵)- سه چهارم پیمانه شکر
۶) ۳ عدد تخم مرغ درشت
۷ ) کمتر از یک قاشق چای خوری وانیل
طرز تهیه
۱ ) فر را روی ۱۸۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید.
۲ ) بعد از چند دقیقه دمای فر را به ۱۵۰ درجه سلسیوس کاهش دهید و سینی مورد نظر را با کاغذ روغنی آماده کنید.
۳ ) تخم مرغ ها را با وانیل هم بزنید.
۴ ) آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سپس تخم مرغ های زده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به دست بیاید. هنگام هم زدن بادام را نیز اضافه کنید.
۵ ) با دست های آغشته به آرد، خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را روی سطح آغشته به آرد بغلتانید و به شکل لوله ای به طول ۲۵ سانتی متر و عرض ۵ سانتی متر در بیاورید.
۶ ) خمیر شکل داده شده را به فاصله حدود ۷ سانتی متر از هم روی سینی قرار دهید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا سفت شود مواد به هنگام پخت کمی پخش خواهد شد.
۷) مواد را از فر در بیاورید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود و سپس با استفاده از چاقو به تکه هایی به ضخامت حدود ۵/۱ سانتی متر برش بزنید و به طور مساوی دوباره روی سینی قرار دهید و هر قسمت را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس بگذارید خنک شود. توجه داشته باشید که هر نوع میوه مغزدار را می توانید جایگزین بادام کنید. در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال و یا لیمو به تخم مرغ ها اضافه کنید. با استفاده از این مواد، حدود ۴۰ تکه بیسکویت به دست خواهد آمد.

فیلم،تظاهرات 6 مهر دانشجويان

فیلم،تظاهرات 6 مهر دانشجويان

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای