شنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۹

+18شکنجه یک دختر ۱۷ ساله در بغداد/عراق توسط مردان مسلمانان سنی مذهب

تصاویر: دستگیری 80 زن و مرد در پارتي شبانه















اراجیف احمدی نژاد در جواب سوال خبرنگار بی بی سی

شهادت يك جوان در روز عاشورا، تهران 6 ...

پیام مردم یونان به مردم ایران


بهترين زمان براي خوردن ميوه

بسيار مهم است كه بدانيم چگونه و چه وقت بايد ميوه بخوريم و يا اين كه راه صحيح خوردن ميوه‌ها چيست؟
در حقیقیت همه این ها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب می شوند و گاز تولید می کنند و درنتیجه شما بالا می آورید.
به یاد داشته باشید که میوه ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.
اگر میوه ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت های زندگی می شود.
برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و سپس روده تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود.
در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می شود و به اسید تبدیل می شود و به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم های گوارشی تماس پیدا می کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می کند .
پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد.
شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت می کنند که هر زمان که هندوانه می خوریم، غذا بالا می آید، و یا زمانی که موز می خوریم احساس می کنیم باید فورا به دستشویی برویم.
در حقیقیت همه این ها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب می شوند و گاز تولید می کنند و درنتیجه شما بالا می آورید.
سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم، همه شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.
باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه ها در بدن قلیایی می شوند.
اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.
از خوردن میوه های پخته شده بپرهیزید
زمانی که نیاز دارید آب میوه بنوشید فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی که بسیار غلیظ هستند را ننوشید.
میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه شان را دریافت می کنید.
به خاطر داشته باشید که پختن میوه، تمام ویتامین ها را از بین می برد اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.
اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کاملا ترکیب شود.
می توانید برای پاکسازی بدنتان 3 روز روزه میوه بگیرید. به مدت 3 روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می شوید از اینکه دوستانتان به شما می گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

مادری که خود در هنگام زایمان فرزندش ۵ سال سن داشت ! یکى از عکس‌ها یی که تاریخ پزشکی را تغییر داد سابقه پزشکى لینا مدینا ( Lina Medina ) است، او جوان‌ترین مادر جهان است که در در سن پنج سالگی زایمان کرد. این عکس در تاریخ ۱۹۳۹ میلادی گرفته شده است. لینا متولد شده در پرو در ۱۹۳۳ میلادی است . لینا به دلیل بزرگ شدن شکمش که در حال افزایش بود به بیمارستان محلى برده شد. پزشکان در ابتدا احتمال یک ورم و یا یک توده شکمی را مطرح کردند و در ادامه . پس از یک سرى آزمایشات دکترها تأئید کردند که او هفت ماهه حامله است. یک ماه بعد پس از هشت ماه بارداری لینا فرزند پسر ی به دنیا آورد که او را جراردو نام نهادند . لینا مدینا اولین آبستنى زود رس در سن ۵ سالگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مطالعات انجام شده و تاریخچه عنوان شده از طرف والدینش او یک عادت ماهیانه بسیار زودرس و پیشرفته در سن ۸ ماهگی داشته است ، ملینا پستانهاى اش در سن چهار سالگی رشد کرده بود و در سن ۵ سالگی رشد استخوانى اش کامل گشته بود . پسر او جراردو در اوایل فکر می کرد که لینا خواهر او است اما نهایتاً جراردو در سن ۱۰ سالگی فهمید لینا مادرش می باشد . در سال ۱۹۷۲ میلادی ، لینا ازدواج کرد و و ۳۳ سال پس از تولد اولین فرزندش صاحب دومین پسر خود شد . فرزند اول او یعنی جراردو هفت سال پس از تولد برادرش یعنی در سن ۴۰ سالگی، به خاطر بیمارى مغز استخوان ( bone marrow disease ) درگذشت . لینا کم سنترین زن باردار جهان بود ، و اکنون ۷۵ سال سن دارد . او اکنون با شوهرش در شیکاگو زندگى می کند، برای این مادر مهربان که در سن ۴ سالگی مورد خشونت جنسی قرار گرفت آرزوی سلامتی و خوشبختی می کنیم .


یکى از عکس‌ها یی که تاریخ پزشکی را تغییر داد سابقه پزشکى لینا مدینا (  Lina Medina  ) است، او جوان‌ترین مادر جهان است که در در سن پنج سالگی زایمان کرد. این عکس در تاریخ ۱۹۳۹ میلادی گرفته شده است.
لینا متولد شده در پرو در ۱۹۳۳ میلادی است .
 لینا به دلیل بزرگ شدن شکمش که در حال افزایش بود به بیمارستان محلى برده شد.  پزشکان در ابتدا احتمال یک ورم و یا یک توده شکمی را مطرح کردند و در ادامه . پس از یک سرى آزمایشات دکترها تأئید کردند که او هفت ماهه حامله است.
یک ماه بعد پس از هشت ماه بارداری  لینا فرزند  پسر ی به دنیا آورد که او را جراردو  نام نهادند .
لینا مدینا اولین آبستنى زود رس در سن ۵ سالگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مطالعات انجام شده و تاریخچه عنوان شده از طرف والدینش او یک عادت ماهیانه بسیار زودرس و پیشرفته در سن ۸ ماهگی داشته است ، ملینا پستانهاى اش در سن چهار سالگی رشد کرده بود و در سن ۵ سالگی رشد استخوانى اش کامل گشته بود .
پسر او جراردو در اوایل فکر می کرد که لینا خواهر او است اما نهایتاً جراردو  در سن ۱۰  سالگی فهمید لینا مادرش  می باشد .
در سال  ۱۹۷۲ میلادی ، لینا ازدواج کرد و و ۳۳ سال پس از تولد اولین فرزندش صاحب دومین پسر خود شد .
فرزند اول او یعنی جراردو هفت سال پس از تولد برادرش یعنی در سن ۴۰ سالگی، به خاطر بیمارى مغز استخوان  ( bone marrow disease ) درگذشت .
لینا کم سنترین زن باردار جهان بود ، و اکنون ۷۵ سال سن دارد . او اکنون با شوهرش در شیکاگو زندگى می کند،
برای این مادر مهربان که در سن ۴ سالگی مورد خشونت جنسی قرار گرفت آرزوی سلامتی و خوشبختی می کنیم .

رفتارهای جنسی پرخطر عامل اصلی افزایش آمار ایدز


آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد موارد ابتلا به ایدز از طریق رفتارهای جنسی پرخطر رو به افزایش است که می تواند زنگ خطر و هشدار جدی برای تشدید عواقب ناگوار این بیماری در جامعه باشد.

بررسیهای گزارشهای فصلی اداره ایدز وزارت بهداشت در مورد میزان شیوع و ابتلا به ویروس ایدز در کشور نشان می دهد تا ابتدای فروردین 1389 تعداد 20 هزار و 975 نفر مبتلا به HIV/AIDS در کشور شناسایی شده اند.

 آخرین آمار وزارت بهداشت که به صورت رسمی اعلام شد و مربوط به سه ماهه دوم سال 1388 است تعداد مبتلایان را 20 هزار و 130 نفر گزارش کرده بود که 845 مورد افزایش نشان می دهد. به عبارت دیگر، روزانه 4.6 مورد جدید از ابتلا به HIV/AIDS در کشور ثبت شده است.

دکتر عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود "بیماری ایدز با الگوهای رفتاری در ارتباط است به طوری که روش انتقال این بیماری از طریق سرنگ مشترک به سمت انتقال ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی کشیده شده است و این موضوع می تواند نگران کننده باشد."

بنابر گزارشهای وزارت بهداشت، علل ابتلا به HIV/AIDS تا ابتدای فروردین 89 نشان می دهد سهم اعتیاد تزریقی 5/70 درصد، برقراری روابط جنسی 9/17 درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 7/1 درصد بوده است. در حالی که این میزان تا پایان نیمه اول سال 88 نشان می دهد اعتیاد تزریقی 6/76 درصد، رابطه جنسی 3/13 درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 8/0 درصد بوده است.

بررسی تطبیقی این آمارها حکایت از رشد حدود پنج درصدی علل ابتلا از طریق روابط جنسی پرخطر دارد که می تواند نگران کننده باشد.

البته کارشناسان حوزه سلامت معتقدند موارد ابتلا از طریق روابط جنسی پرخطر به درستی و دقیق گزارش و ثبت نمی شود چون در این صورت میزان ابتلا به ایدز از این طریق بیشتر از اعداد و ارقامی است که اعلام می شود.

دکتر مینو محرز، نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور با اشاره به تغییر الگوی ابتلا به ایدز در دنیا و ایران به خبرنگار مهر گفت: موارد جدید حاکی از ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی محافظت نشده است. ما باید قبول کنیم که در تعداد معدودی از افراد جامعه رفتار پرخطر وجود دارد که می تواند عامل انتقال و شیوع این بیماری باشد.

وی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی و آموزش به مخاطبان برای پیشگیری از انتقال ایدز از طریق تماس جنسی افزود: وقتی سن ازدواج بالا می رود و از آمار طلاق هم رو به افزایش است به تبع تماس جنسی محافظت نشده نیز افزایش یافته و در نتیجه شیوع موارد ابتلا به بیماری ایدز از طریق این شکل از تماسهای جنسی شدت می یابد.

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز ضمن هشدار نسبت به اینکه در حال حاضر شایعترین راه انتقال ایدز از طریق تماس جنسی است گفت: بررسیها نشان می دهد که می بایست 83 تا 120 هزار فرد مبتلا به اچ آی وی در کشور داشته باشیم که فقط 20 هزار مورد آنها را کشف کرده ایم.

از سوی دیگر، دکتر عباس صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت نیز هشدار داده که آغاز موج سوم این بیماری در کشور می تواند از طریق تماس جنسی محافظت نشده باشد.

براساس آمار وزارت بهداشت، تا پایان سال گذشته در مجموع 20 هزار و 975 نفر مبتلا به HIV/AIDS در کشور شناسایی شده‌اند که 6/92 درصد آنان را مردان و 4/7 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین تا کنون دوهزار و 307 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده و سه هزار و 624 نفر از افراد مبتلا فوت کرده‌اند.

 آمار فوت شدگان مبتلا به ایدز تا نیمه اول سال گذشته سه هزار و 409 مورد بوده که 215 مورد افزایش در مدت 6 ماه نشان می دهد. یعنی روزانه بیش از 1.19 مورد مرگ و میر مبتلایان به ایدز در کشور اتفاق می افتد.

سرطان سینه (سرطان پستان ) – علل ، تشخیص ، پیگیری ، …. ( مرجع کامل اطلاعات )سرطان سینه ۶۵۸۱.jpg سرطان پستان، شایع ترین کنسر در زنان و اولین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ۴۴-۴۰ ساله است. این بدخیمی، ۳۳% سرطان های خانم ها را تشکیل داده و مسؤول ۱۹% از مرگ های وابسته به سرطان می باشد. آمار و شواهد حاکی از افزایش مداوم شیوع سرطان پستان از اواسط دهة ۱۹۴۰ هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحدة امریکا این میزان از نسبت ۱ به ۱۳ در سال ۱۹۷۰، به ۱ به ۱۱ در سال ۱۹۸۰ و ۱ به ۸ در سال ۱۹۹۶ رسیده است. نسبت ابتلای زن به مرد می باشد. سرطان سینه ۶۵۸۱.jpg سرطان پستان، شایع ترین کنسر در زنان و اولین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ۴۴-۴۰ ساله است. این بدخیمی، ۳۳% سرطان های خانم ها را تشکیل داده و مسؤول ۱۹% از مرگ های وابسته به سرطان می باشد. آمار و شواهد حاکی از افزایش مداوم شیوع سرطان پستان از اواسط دهة ۱۹۴۰ هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحدة امریکا این میزان از نسبت ۱ به ۱۳ در سال ۱۹۷۰، به ۱ به ۱۱ در سال ۱۹۸۰ و ۱ به ۸ در سال ۱۹۹۶ رسیده است. نسبت ابتلای زن به مرد می باشد.

سرطان سینه

سرطان پستان، شایع ترین کنسر در زنان و اولین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ۴۴-۴۰ ساله است. این بدخیمی، ۳۳% سرطان های خانم ها را تشکیل داده و مسؤول ۱۹% از مرگ های وابسته به سرطان می باشد. آمار و شواهد حاکی از افزایش مداوم شیوع سرطان پستان از اواسط دهة ۱۹۴۰ هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحدة امریکا این میزان از نسبت ۱ به ۱۳ در سال ۱۹۷۰، به ۱ به ۱۱ در سال ۱۹۸۰ و ۱ به ۸ در سال ۱۹۹۶ رسیده است. نسبت ابتلای زن به مرد می باشد.

بزرگترین همبرگر جهان در تورنتو + عکس

پخت بزرگترین همبرگر جهان در تورنتو + عکس
یک استاد آشپز که در طبخ انواع کباب و باربیکیو، مهارت دارد، امروز، رکورد پخت و تهیه بزرگترین ساندویچ همبرگر جهان را شکست.
به گزارش شبکه ایرانیان کانادا (ایرانتو)، سر آشپز، " تد ریدر" ، عصر پنجشنبه، همبرگر مذکور را که 268 کیلوگرم وزن داشت، طی مراسمی در میدان دانداس تورنتو پخت کرده و به نمایش درآورد.
گفته می شود، از نظر غذایی، همبرگر مذکور، برابر 2،360 همبرگر معمولی بوده است.
 

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای