سه‌شنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۸

نتايج يک نظرسنجي در 11 کشور دنيا:



نتايج يک نظرسنجي در 11 کشور دنيا:
زندگي بدون تلفن همراه هرگز!
جام جم آنلاين: نتايج يک نظرسنجي جهاني که در 11 کشور انجام شد نشان مي دهد که بيشتر افراد دنيا نمي توانند بدون تلفن همراه زندگي کنند.
يک شرکت تحقيقات بازار به نام Synovate در يک نظرسنجي آنلاين که با شرکت هشت هزار مصاحبه شونده از 11 کشور انجام داد دريافت که سه چهارم اين افراد هميشه تلفن همراه را با خود دارند و از اين ميان شهروندان روسيه و سنگاپور بيشترين وابستگي را به تلفن همراه نشان دادند.
همچنين بيش از يک سوم اين افراد اظهار داشتند که نمي توانند بدون تلفن همراه زندگي کنند. به خصوص شهروندان تايواني و سنگاپوري در راس اين افراد قرار داشتند.
يک چهارم نيز بيان کردند که اگر قرار باشد بين گم کردن کيف پول و تلفن همراه يکي را انتخاب کنند ترجيح مي دهند که کيف پول را گم کنند. به اعتقاد اين افراد جايگزيني يک کيف پول به مراتب آسانتر از جايگزيني تلفن همراه است.
در حدود دو سوم مصاحبه شوندگان درحالي که تلفن همراه روشن خود را روي ميز کنار تختخواب گذاشته اند، مي خوابند. اين افراد خاطر نشان کرده اند که قادر نيستند موبايل خود را خاموش کنند چون مي ترسند چيز مهمي را از دست بدهند.
براساس گزارش رويترز، اين مصاحبه شوندگان اظهار داشته اند که علاوه بر تماس تلفني و ارسال اس. ام. اس، بيشترين استفاده اي که از کاربردهاي تلفن همراه مي کنند، زنگ ساعت، دوربين و بازي است.
همچنين 17 درصد از شرکت کنندگان اين نظرسنجي گفتند که از تلفن همراه براي کنترل ايميل‌ها و جستجو روي وب استفاده مي کنند که شهروندان آمريکايي و انگليسي در راس اين افراد قرار گرفتند.
يک دهم شرکت کنندگان نيز گفتند که از طريق اينترنت موبايل وارد شبکه هاي اجتماعي مانند " فيس بوک" و "ماي اسپيس" مي شوند.
از سويي ديگر 37 درصد از اين افراد خاطرنشان کردند که استفاده از تمام عملکردهاي تلفن همراه خود را بلد نيستند.
اين تحقيقات در ماه ژوئن در کشورهاي کانادا، دانمارک، فرانسه، مالزي، هلند، فيليپين، روسيه، سنگاپور، تايوان، انگليس و آمريکا انجام شد.


هیچ نظری موجود نیست:

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای