سه‌شنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۸

موبايل کيف پول مي‌شود



موبايل کيف پول مي‌شود
جام جم آنلاين: تلفن همراه مي تواند از سال 2012 مانند يک کيف پول الکترونيک در خريدها پول اجناس را پرداخت کند.اين فناوري که درحال حاضر در بعضي از تلفنهاي همراه به کار گرفته شده است تا سال 2012 مي تواند بسيار گسترش يابد.
به گزارش خبرگزاري مهر، Nfc (ارتباطات ميدان نزديک) فناوري جديدي است که در کنار ساير عملکردهاي تلفن همراه اين امکان را به کاربران اين ابزار مي دهد که پول خريد کالاهاي کوچک خود را از طريق تلفن همراه و تنها با نزديک کردن اين دستگاه به کارت خوانهاي بي سيم فروشگاهها و مراکز خريد پرداخت کنند.
اين فناوري که درحال حاضر در بعضي از تلفنهاي همراه به کار گرفته شده است تا سال 2012 مي تواند بسيار گسترده شود.
پيش بيني هاي تحليگران نشان مي دهد که تا سال 2012 تلفن همراه به پنجمين دستگاه پرفروش دنيا تبديل مي شود.
مصرف کنندگان مي توانند با کمک اين فناوري از تلفن همراه خود همانند يک کيف پول، کارت اعتباري و يا کارت عضويت الکترونيک استفاده کنند. کاربران مي توانند به راحتي تلفن همراه خود را نزديک دستگاههاي کارت خوان قرار دهند و در بعضي موارد با نوشتن "پين کد" روي تلفن همراه پرداختهاي خود را انجام دهند.
براساس گزارش کاتاوب، اين فناوري درحال حاضر عرضه شده و نوکيا تاکنون چهار محصول خود را به اين فناوري مجهز کرده است اما اين فناوري تنها مي تواند هزينه هاي بالا را پرداخت کند و تنها براي شرکتهاي مسافربري مفيد است.
به اعتثاد کارشناسان اين بخش، تا سال 2012 گسترش اين فناوري در مقياس وسيع انجام مي شود و در مجموع 20 درصد از تلفنهاي همراه به آن مجهز مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای