دوشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۸

حداث پارك دلفين‌ها در تهران

ایسنا: سرپرست معاونت امور عمراني استانداري تهران از تصويب احداث پارك وآكواريوم دلفين‌ها با عنوان « مركز دلفينيوم در شهر تهران» خبر داد.

يوسفعليدرون‌پرور با بيان اين كه احداث مركز تفريحي «دلفينيوم تهران» در كارگروهگردشگري و ميراث فرهنگي استان تهران به تصويب رسيده است، گفت: اين مركزتفريحي و سياحتي با سالن نمايش يك‌هزار و 200 نفري همراه با مجموعه تفريحيجانبي از جمله آكواريوم ماهيان،‌ مركز فروش ماهي‌هاي تزئيني، سينمايخانوادگي و پارك بازي كودكان در مساحت 15 هزار متري و با هزينه تقريبي 25ميليارد توماني توسط بخش خصوصي در شهر تهران احداث مي‌شود.

وي بااشاره به اين نكته كه ايجاد مركز تفريحي آكواريوم دلفين‌ها همراه با نمايشدلفين‌ها مي‌تواند براي اوقات فراغت و تفريح شهروندان و خانواده‌هايتهراني مفيد باشد، سازمان مسكن و شهرسازي استان را به تعيين مكاني دراطراف و نزديكي شهر تهران با امكان دسترسي آسان شهروندان به اين مركز موظفكرد.

سرپرست معاونت امور عمراني استانداري تهران با تاكيد بر اينكه كارگروه گردشگري و ميراث فرهنگي تمايل به احداث چنين مراكز فرهنگي درچهار گوشه اطراف شهر تهران دارد، تصويب تعيين 45 منطقه نمونه گردشگري دراستان تهران را تحولي بزرگ و بي‌سابقه در احداث مناطق تفريحي و تفرجگاهيبراي مردم استان تهران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون خواند.

درون‌پروربا ذكر اين نكته كه شهروندان تهراني و همينطور شهروندان در شهرستان‌هاياستان براي گذران اوقات فراغت دچار مشكلات فراواني‌ هستند، ايجاد مراكزتفريحي را از اولويت‌هاي برنامه‌هاي عمراني استان برشمرد و با بيان اين كهمصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري در بخش گردشگري چهره شهر و شهرستان‌هاياستان از حيث مراكز تفريحي را متحول خواهد كرد، گفت: بر اساس مصوبات دوردوم سفر رياست جمهوري به استان ، چهار قطعه زمين براي احداث پارك بزرگ وتفرجگاهي مردمي در شهر تهران احداث خواهد شد.

سرپرست معاونت امورعمراني استانداري تهران، تصريح كرد: استانداري تهران با تمام توان از حضورو سرمايه‌گذاري‌ بخش خصوصي جهت احداث مراكز تفريحي مختلف حمايت كاملمي‌كند.

وي استقبال بخش خصوصي براي ورود و احداث مجموعه‌هاي شهربازي و مراكز تفريحي را بسيار مناسب خواند و تصريح كرد: در طول 5/1 سالگذشته تعداد زيادي از كاربري‌هاي مسكوني و تجاري استان تهران با همكاريشهرداري‌ها به كاربري گردشگري تغيير يافته كه اين تعداد، با تغييركاربري‌هاي گردشگري طي 10 سال گذشته برابري مي‌كند.

رييس كارگروهگردشگري و ميراث فرهنگي استان تهران عنوان كرد: از 45 نمونه گردشگري مصوبدور دوم سفر رياست جمهوري به استان، سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در 38 منطقهآن در حال سرمايه‌گذاري‌ و فعاليت هستند و هفت منطقه گردشگري نيز با مقياسبين‌المللي مصوب شده كه در برخي از اين مناطق فازهاي اول و دوم آن بهبهره‌برداري رسيده است. همچنين پنج منطقه گردشگري نيز توسط شركتسرمايه‌گذاري‌ ميراث فرهنگي و گردشگري و جهانگردي در حال اجراست.

درون‌پروردر ادامه به تصويب احداث «مجموعه تفريحي صحرانوردي» در كويرها وبيابان‌هاي اطراف استان اشاره كرد و با توجه به ظرفيت و پتانسيل‌هاي استانتهران براي ايجاد مراكز و مجتمع‌هاي كويري و صحرا نوردي يادآور شد: بخشخصوصي خوشبختانه بر خلاف تمام 30 سال گذشته، توجه خوبي به ظرفيت‌هاي استانتهران جهت ايجاد مراكز تفريحي از جمله كويرنوردي كرده است كه استانداريتهران نيز از آن استقبال مي‌كند.

وي از محدوديت در صدور مجوزمجتمع‌هاي اقامتي در «لواسانات» خبر داد و تصريح كرد: مصوبات كارگروهگردشگري در صورت تعيين كاربري زمين‌ها و بناها بايد به تصويب كارگروهمعماري و شهرسازي نيز برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای