دوشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۸

آب آلبالو؛ موثر در كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي




نتايج يك مطالعه نشان مي‌دهد «آنتوسيانين» موجود در آب آلبالو به كاهش عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 كمك مي‌كند.

اين مطالعه جهت بررسي تاثير مصرف كنسانتره آب آلبالو به عنوان يك منبع غني از آنتوسيانين‌ها، بر سطح چربي‌ها و فشار خون در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 توسط دكتر سعيد حسيني و همكارانش در دانشگاه علوم پزشكي تهران انجام شده است.

خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي در ديابت بالاست، از اين رو دستيابي به سطوح مناسب چربي‌هاي خون در اين بيماران از اهميت خاصي برخوردار است. تغذيه و از جمله مصرف آنتوسيانين‌ها، نقش مهمي در كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي و فشار خون دارد.

در اين مطالعه نيمه تجربي، 16 زن ديابتي نوع 2 با قند خون ناشتاي110مورد بررسي قرار گرفتند. در دوره مطالعه كنسانتره آب آلبالو به مدت 6 هفته مصرف كردند. وزن، چربي‌هاي خون و سطح فشار خون سيستوليك و دياستوليك در شروع و پايان مطالعه اندازه‌گيري شد. همچنين مصرف غذاي 2 روز نيز توسط بيماران به ثبت رسيد، سپس داده‌ها بررسي شدند.

در پايان مطالعه مقادير وزن، كلسترول تام، LDL-C و فشار خون سيستوليك و دياستوليك به طور معناداري كاهش نشان داد. تغييرات مشاهده شده در سطح LDL-C و تري‌گليسيريد سرم از نظر آماري معنادار نبود.

نتايج اين بررسي نشان مي‌دهد مصرف آب آلبالو، به بهبود عوامل خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 كمك مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

share

Bookmark and Share

رفتن به بالای